Ik loop op dit moment stage en moet daarbij ook een stageopdracht maken. Ik ben daarvoor onderzoek aan het doen over de vraag naar a merken of liever toch exclusievere merken.
Graag zou ik uw ervaring over deze kwestie willen weten.
Ik hoop dat u me hierbij kan helpen.
Antwoord van Keiki
Naar ons idee sluit het een het ander niet uit, maar meestal zijn dit verschillende groepen consumenten.
Het overgrote deel van de consumenten heeft vaak een bepaalde beleving bij een A-merk en kiest daardoor makkelijker voor een bekend A-merk dan voor een onbekend exclusief merk. Het merk Roxy staat bijvoorbeeld voor meisjes en vrouwen met lef, zelfvertrouwen, natuurlijke schoonheid en die niet vies zijn van plezier maken in het leven! Met de basis in de boardsports is Roxy een fashion merk dat uiting geeft aan de strand- en bergen lifestyle.
Daarentegen zijn tevens consumenten die de voorkeur geven aan een exclusief merk. Ze willen er anders uitzien dan de gemiddelde consument en achten de kans kleiner dat een ander in hetzelfde kledingstuk rondloopt.
Soms kiest een A-merk ervoor om een klein deel van de collectie exclusief te houden. En als een exclusief merk snel aan populariteit wint, dan kan het uiteindelijk een A-merk worden.
Met vriendelijke groet,
Keiki